.

דו"ח מיוחד חלק 1: איך לגרום ללקוח להעדיף לעבוד איתך למרות שיש לך עסק חדש, עם מעט ניסיון מקצועי או שהשירות שלך פחות טוב או יקר מהמתחרים 

הדו"ח המיוחד נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות ומיועד גם למין היפה

עיקרי הדו"ח:

דו"ח מיוחד לבעלי עסקים קטנים או חדשים שרוצים לקבל תהליך ברור למשיכת לקוחות חדשים לעסק החדש.

מדוע הלקוח מתמקד בשיחת המכירה בעיקר במחיר במקום באיכות השירות שלך והניסיון המקצועי שלך וכיצד לשנות זאת?

מהם 4 השלבים להקמת תשתית למשיכת לקוחות - עצות מועילות שניתן ליישם כבר עכשיו ולראות תוצאות!

ומהו קיצור הדרך היחיד להצלחה עסקית, הגדלת ההכנסות ויצירת ביטחון כלכלי אמיתי בעסק שלך.

אני זוכר את התשובה של המרצה שלי לתזונה עד היום, הרגע הזה נחקק לי בזיכרון למרות שעברו מאז יותר מ 10 שנים, כל כך הופתעתי מהתשובה שלה שכנראה המעמד הזה נצרב במוחי.

היא הסתכלה עלי בתמיהה עם גבות מורמות וענתה לי כמעט בבוז שבמכללה לא מלמדים כיצד למשוך לקוחות לקליניקה.

אני שהייתי בן 22, קצת הייתי בהלם, לא הבנתי מה קורה. 

שילמתי יותר מ 16,000 ש"ח לשנה כדי ללמוד במכללה פרטית שתעזור לי לרכוש מקצוע ולהתפרנס

ומה אני שומע...שאני לומד רק חצי מהמקצוע שלי - את כל מה שקורה אחרי שהלקוח מגיע ולא את הדרך להביא אותו אלי.

"אז איך את מביאה לקוחות לקליניקה שלך, איך עושים זאת" שאלתי בתגובה

והיא ענתה לי שזה פשוט יקרה, תתחיל לעבוד, תחלק כרטיסי ביקור ותספר לכולם שאתה עוסק בתחום הזה ועם הזמן

תקבל פניות אם אתה באמת טוב.

 

לצערי הגדול הקשבתי לה, הדפסתי כרטיסי ביקור, לקחתי כל הזדמנות שהייתה לי כדי להוכיח את כישורי, עבדתי בחינם, עבדתי בשכר נמוך, עשיתי הכל כדי להתקדם.

מסביב כולם אמרו לי שזה בסדר, שככה זה אמור להיות, שאני בתחילת הדרך, שלכולם קשה בהתחלה ושזה נורמלי.

אבל לא יכולתי שלא להרגיש את התסכול הענק מחוסר ההצלחה.

ידעתי שאני טוב, כאשר הייתי מסיים טיפול הלקוחות היו משבחים אותי...אבל היו כל כך מעט ולא קיבלתי מספיק הפניות.

פשוט לא יכולתי להתפרנס מזה.

מה עושים במצב כזה כאשר יש לך משפחה, משכנתה, גני ילדים והלוואה?

איך מצליחים בעסק מהר מבלי לשרוף את כל החסכונות?

זאת השאלה שעברה לי בראש במשך שנה כאשר חילקתי כרטיסי ביקור - שנה של בזבוז מוחלט.

 

היום כשאני מביט לאחור אני מבין שהזמן הזה עזר לי להבין כיצד להתחבר אל כל כך הרבה אנשים שעוברים

את השלב הזה בחייהם, לבנות גשר של הבנה ולאפשר להם לעשות את קיצור הדרך שלצערי אני פספסתי.

 

אז איך עושים זאת?

איך מושכים לקוחות כשאתה בתחילת הדרך בעסק?

איך גורמים ללקוח להעדיף אותך למרות שהמוצר או השירות שלך יקר יותר? פחות טוב? יש לך פחות ניסיון?

איך מונעים מהלקוחות ללכת למתחרים שיש להם יותר וותק בשוק והם מצליחים יותר ממני?

 

העקרון הכי חשוב למשיכת לקוחות שלא תלמד בשום מקום!

בשורה התחתונה זאת התשובה - תמכור יותר את עצמך מאשר את השירות שלך!

הנה ההסבר: כשזה מגיע למכירת שירות - אנשים לא קונים מחברה, מאתר או ממותג - הם מרגישים שהם קונים ממישהו - אדם שממנו הם מרגישים ביטחון ויש יחסי אמון והכירות איתו.

עסקי שירותים כל הזמן נמצאים במגע עם הלקוחות והסיבה העיקרית שלקוח מעדיף אותך על פני המתחרה הוא בעיקר לפי הכימיה שהייתה בינכם.

משום מה רוב בעלי העסקים מתעלמים מזה והם שואפים לעשות בדיוק ההפך - הם רוצים להיתפס כחברה גדולה ומצליחה, חסרת פנים ולמכור דרך הטלפון או האינטרנט - העיקר שלא יהיה מגע עם הלקוחות.

מצב כזה יכול לקרות אך הוא חרב פפיות, משום שאם אין הכירות אישית - אין ללקוח שום חוש נאמנות אליך.

לדוגמה, אם מישהו ישאל אותי איפה עדיף לראות סרט?

התשובה שלי תהיה בסינמה סיטי או יס פלאנט או כל בית קולנוע אחר.

ולמה שאני אענה ככה...משום שיחס והשירות שאני מקבל בכל אחד מהם הוא זהה לחלוטין. אני לא מקבל יחס מיוחד, דיל מיוחד או תחושת העדפה.

מצד שני אם אצטרך להמליץ לחבר על מוסך \ רופא שיניים או עו"ד לא אתן לו 3 שמות...אלא שם אחד ועוד אומר לו..."תגיד לעו"ד שאני הפנתי אותך."

ולמה אנו עושים זאת - בגלל המערכת יחסים. בדוגמה הזו לא הפנתי אותו לכמה אפשרויות - אלא רק אחת.

זאת מערכת היחסים בין הלקוח לבית העסק שיוצרת הפניות, מכירות חוזרות וצמיחה.

 

לפני שאפרט את השלבים אני רוצה שתבין את הרעיון המרכזי של השיטה:

אתה צריך להיות בקידמת העסק, לא המוצר, השיטה או השירות שלך ובטח לא הלוגו.

אנשים רוצים לדעת ממי הם קונים הרבה יותר מאשר מה הם קונים ואני יכול לגבות את הקביעה הזו בעשרות אלפי דוגמאות, אך כרגע לא ניכנס לזה.

במקום לשים לעצמך מטרה למכור את המוצר שלך, שים לעצמך מטרה לגרום לקהל הלקוחות שלך - לאהוב אותך...כן כן, קראת נכון, לאהוב אותך, לא את המוצר או השירות - אותך!

ברגע שאתה גורם ללקוח לאהוב אותך עשית כבר 60% מהדרך... הוא ירצה שאתה תיתן לו שירות ולא אף אחד אחר, נוצרת ממש תחושת שייכות אצל הלקוח - הוא רוצה לשים את עצמו ביידיים שלך.

אתה לא צריך להיות איש שיווק מדופלם כדי למשוך לקוחות - פשוט תהיה אדם שמח ואוהב ותראה זאת לקהל שלך. אתה בטח אומר לעצמך בלב..."אני כבר אדם שמח ואוהב ואין לי לקוחות - למה?"

הסיבה המרכזית היא - אתה לא מראה זאת.

90% מכל העסקים שאני עובד איתם מפרסמים ומשווקים את העסק בדיוק ההפך ממה שאני מציג כאן - באופן קר ומקצועי, לא אישית ולא מהלב. הם לא מספרים מי הם, במה הם מאמנים, חושפים רגשות וסיפורים ומשתפים מה קורה בעולם שלהם.

ומנגד נמצאים הלקוחות שלך, שצמאים לעבוד עם מישהו כמוהם - הם רוצים להרגיש את האמון.

אנשים כל כך רוצים לדעת מה קורה בחיים של אחרים שעל בסיס הרצון הזה קמה לה תעשיית הריאלטי בטלווזיה - הכל כדי לחשוף מה קורה מאחורי הקלעים, בחיים של אנשים, לחשוף את הרגשות.

זה בדיוק מה שאתה רוצה לעשות - לחשוף את מי שאתה, לשווק אל הלקוח שלך מהלב שלך ואל הלב שלו, ממקום אמיתי וכנה שגורם לו לרצות אותך ולהתבאס שהוא לא יכול לרכוש ממך.

4 השלבים למשיכת לקוחות שמעדיפים דווקא אותך

הסיבה המרכזית שאתה לא מקבל מספיק פניות מלקוחות חדשים היא - שהם פשוט לא מכירים אותך!

מהניסיון שלי אם אתה קורא את המאמר הזה כנראה שאתה לא משקיע מספיק בפרסום ממומן של העסק שלך, אתה לא אוהב או לא מבין בפרסום ושיווק ולכן אתה לא עושה זאת בעצמך, אתה לא רוצה להשקיע כסף כי אין לך מספיק או שאתה לא בטוח שתקבל החזר.

בשורה תחתונה כמות האנשים שנחפשת לקיום שלך או של העסק שלך כל חודש היא אפסית.

זה לא מספיק שכמה מאות אנשים רואים את הפוסט שלך- אתה צריך שעשרות אלפים יחשפו אליך רק כדי ש 2% מהם בכלל יהפכו ללקוחות - אלו המספרים שאף אחד לא אומר לך כשאתה מקים עסק.

רוצה למשוך לקוחות?

השלב ה 1 - תנועה!

פשוט מאוד - תגרום לכך שאנשים ידעו שאתה קיים. תכתוב תוכן שיווקי, תפיץ סרטונים, תבצע שיתופי פעולה, לך תרצה בכנסים, תפיץ פרסומות בפייסבוק, גוגל, נסה לכתוב טור בעיתונות ועוד...

תגרום לאנשים לדעת שאתה קיים - אם אנשים לא יודעים שאתה קיים איך הם יכולים לשקול בכלל לקנות ממך?

מה הבעיה עם השגת תנועה? או שהיא עולה כסף או שהיא דורשת מיומנות שיווקית והשקעה של זמן. לדוגמה, המאמר הזה דרש ממני השקעה של זמן ומיומנות בכתיבה שיווקית, כשהתחלתי את העסק לא ידעתי לכתוב שיווקי ולכן האפשרות הזו לא הייתה פתוחה עבורי.

יחד עם זאת הייתי סטודנט תפרן ובקושי היה לי כסף לפרסם.

הפיתרון שלי היה ללמוד כתיבה שיווקית, לפתח את עצמי כי ידעתי שזו למעשה הדרך היחידה שלי לפרוץ לעולם.

אם אין לך כסף להשקיע - הצעד הראשון הוא לדעת לשווק את עצמך, כי אף אחד לא יעשה זאת עבורך.

 

השלב ה 2 - המרה!

אחד השלבים הכי חשובים בהקמת תשתית שיווקית לעסק וגיוס לקוחות היא היכולת שלך לקבל את פרטי הלקוח כדי ליצור איתו התקשרות עסקית.

אם מישהו קורא פוסט שלך, רואה סרטון או מביט בפלייר אך אין לו את האפשרות ליצור איתך קשר או להשאיר לך פרטים - לך אין שום דרך לבצע איתו שיחת מכירה ולהציע את שירותך.

בדיוק כמוך - הלקוח לא רוצה להשאיר פרטים אלא אם כן הוא כבר במצב של ביצוע הרכישה.

ולכן אנו צריכים להציע לו הצעה מיוחדת בדף נחיתה שמעודדת אותו להשאיר פרטים בתמורה למידע שיעזור לו להכיר אותך טוב יותר ולקבל החלטה נכונה לרכוש ממך.

המטרה של דף הנחיתה אינה רק ללכוד פרטים אלא להוביל את הלקוח להחלטת רכישה עם הסיכון הנמוך ביותר האפשרי מבחינתו.

היום הטכנולוגיה מאפשרת סוגים רבים של לכידת פרטים, החל בטפסי השארת פרטים שניתן להציב באתר, בדפי נחיתה ובפייסבוק ועד שליחת הודעות אישיות עם פרטיו של הלקוח ישירות לוואטסאפ או מסנג'ר.

 

השלב ה 3 - בניית קהילה והכנה למכירה!

זה השלב שרוב בעלי העסקים אינם מודעים לקיומו, הם מדלגים עליו וישר ממשיכים לשלב המכירה רק כדי לשוחח עם לקוח קר, שלא מכיר אותם, סקפטי ששואל רק לגבי המחיר.

אם אתה שונא לשמוע את הלקוח מעלה בדקה השנייה של השיחה את הנושא של המחיר או אומר לך שהוא יקר או שתעשה לו הנחה, אז החלק הזה הוא בדיוק מה שאתה צריך.

שלב ההכנה למכירה הוא שליחת תוכן ללקוח שמסנן אותו, מסביר לו מי אתה, למה כדאי לו להקשיב לך וגורם לו להבין שאתה האדם שיכול לעזור לו בעזרת השירות שלך.

איך עושים זאת? באמצעות פרסום שעוקב אחרי הלקוח ומפיץ אליו פוסטים וסרטונים, שליחת דיוור עם מידע רלוונטי, שליחת סמס, שליחה בדואר או בהודעה קטלוג או חוברת מידע - כל אלו מאוד חשובים כדי להכין את הלקוח לרכישה.

 

השלב ה 4 - מכירה!

זה השלב שלצערי רוב בעלי עסקים רצים אליו מוקדם מידי עם לקוחות - איך שהם מקבלים פנייה הם ישר מנסים למכור ואז הם לא מבינים מדוע הלקוח מתנגד כל כך ומרגיש שבעל העסק משכנע, מנסה לדחוף לו ומאוד מכירתי.

אם מעולם לא למדת ברצינות כיצד למכור - סביר להניח שאתה עושה זאת לא נכון.

העובדה שמכרת עד היום לא אומר שאתה יודע למכור - זה אומר שלקוחות קונים ממך - וזה הבדל ענק.

לקוחות ירכשו ממך גם אם אתה לא יודע למכור, הם רוצים את השירות שלך, הם רוצים את התוצאות ולכן הם ימכרו לעצמם.

אם אתה חושב שאתה איש מכירות מעולה כי אתה סוגר 90% מכל פנייה שמגיעה אליך מפה לאוזן - אז יש לי חדשות עבורך, ככה

זה אצל כל בעלי העסקים.

יכולת המכירה שלך באה באמת לידי ביטוי רק כאשר אתה מדבר עם אנשים שמגיעים מפרסום או משיווק.

אז אתה באמת נמדד!

הנה 2 משפטים שאתה חייב להבין:

1. יכולת המכירה שלך היא הדרך היחידה שיהיה לך שקט נפשי בידיעה אמיתית ועמוקה שאתה מסוגל לפרנס את עצמך.

2. היא הדבר הכי חשוב כדי לאפשר לך לדעת בבטחון שכדאי לך להשקיע בפרסום ותהיה לך תמורה.

 

אתה לא תהיה מוכן להשקיע סכום רציני בפרסום אם אין לך את הביטחון שאתה יודע למכור ולהחזיר את השקעתך.

זה עד כדי כך פשוט.

קיצור הדרך האמיתי והיחיד להצלחה כלכלית מהירה יותר הוא...

ללמוד מניסיון של מישהו אחר.

לנסות לבד, לשבור את הראש ולא ללמוד מטעויות והצלחות של אחרים היא המשמעות של טיפשות וכל מי שהולך עם הראש בקיר מקבל בדיוק מה שהוא ייצר לעצמו - כאב ראש.

בעולם עסקים כאב הראש מלווה בתסכול אדיר, הפסדים כלכליים והערכה עצמית נמוכה - זו הרגשה שמקננת בתוכך שאתה פשוט לא כזה מבוקש.

הדרך היחידה לעשות קיצור דרך בעסק היא לקבל את המידע שעושה את החיים הרבה יותר פשוטים.

לדוגמה, בתוכנית המאסטרמיינד שלנו המשתתפים עוברים 6 סמינרים שמשכילים אותם ועוזרים להם להימנע מהחלטות מאוד שגויות.

כמו כן כל משתתף מקבל פגישה אישית בה אנו בונים את המודל השיווקי והעסקי עבור העסק שלך, הפגישה הזאת לבדה יכולה לקצר לך חודשים ואף שנים של ניסוי וטעיה. הידע המצטבר שלנו מליווי של מאות עסקים בכל תחום אפשרי עומד מזוקק לרשותך ופתאום תוך כמה דקות אתה מקבל חכמה וקיצורי דרך אדירים.

אם קראת את הכתבה עד הסוף כנראה שהפקת ממנה כמה רעיונות טובים לעסק שלך ואני שמח להזמין אותך לקבל ממני אף יותר.

חשוב לי להמחיש לכם עד כמה אני וצוות נסיקה עסקית יכולים לעזור לך לשפר את הפרסום, השיווק והמכירות ולהגדיל את ההכנסות שלך בחודשים הקרובים.

לכן אני רוצה להזמין אותך לקבל שיחת אימון וייעוץ אישית שממנה תצא עם עצות מועילות שתוכל ליישם מיד לעסק שלך.

השיחה היא ללא תשלום והיא נועדה שנכיר, שנראה שנוכל לעזור לך, כדי שתתרשם מאיתנו ותשקול לקחת שירות בתשלום בסוף את תרגיש שזו החלטה נכונה עבורך.

אם אהבת את הכתבה - אתה תקבל המון בשיחה אישית, שריין מקום פה בקישור או בלחיצה על הכפתור.

כמו כן אם אהבת את התוכן אתה יכול לעבור לחלק 2 של הדו"ח בו אראה לך מדוע רוב העסקים הקטנים אינם מרוויחים מספיק, מהן 4 הסיבות שההכנסה נמוכה וכיצד לעבור את תקרת ה 20,000 ש"ח בחודש בעסק הקטן שלך.

לקריאת חלק 2 של הדו"ח לחץ פה

 

 

איתמר בן חור - מנכ"ל חברת נסיקה עסקית, אסטרטג שיווק מבריק ואלוף במכירות (ומאוד אבל מאוד צנוע)

מוטו: "הצלחה היא דרך חיים ולא רק מטרה"

 

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.